Tessie-san

Zakynthos del 2

Det blev lite sent igår, vi började kolla på en jättespännande film och hela kvällen försvann.

Här kommer iallafall andra delen av vår resa till Zakynthos:

Jag tycker alltid att den första dagen känns längst, för det är då man rekar allt och får så mycket nya intryck. Dagarna efter smälter mest ihop och jag har knappt koll på om det är andra eller sjunde dagen. Men det är väl så det ska vara antar jag, vilken dag det är spelar ju mindre roll.

Eftersom stranden tyvärr var en stenstrand så blev det inte mycket bad i havet för oss. Vi var nere en gång och badade med Kelly där och så turades vi om att simma ut lite, men annars så badade vi mest i poolen. Eller ska jag säga poolerna, det fanns fem pooler, varav tre av dem ”satt ihop” i en infinitikänsla. Den ena av dem var en stor bubbelpool. Utöver de så fanns det två andra som var barnpoolen och en med vattenrutschkanor.

Kelly var ofta med på Kids club när det var aktiviteter som passade hennes ålder. Hon har ju blivit så stor nu så hon kan vara med på rätt mycket, men vi är alltid med henne såklart. Vet inte om jag någonsin kommer känna mig bekväm med att släppa iväg barnen själva på Kids club…

Den här dagen var det ansiktsmålning som stod på schemat. Det ville Kelly hemskt gärna göra, vi har aldrig gjort det tidigare.
Hon valde en fjäril på varsin kind, en rosa och en lila.

Eftersom det var så himla varmt (över 30 grader varje dag) så vilade Belle två gånger på dagen, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen.
Annars var hon med på allting, bada, leka och busa ♡

Vi gick ofta till olivlunden som låg precis intill vattnet. Där var det mycket naturlig skugga och så fläktade det skönt från havet. Där sov hon ofta sina naps.

Vi köpte ett par armpuffar till Kelly, men dem ville hon absolut inte ha på sig. Hon kände sig instängd och var rädd att hon skulle fastna i dem? Så vi struntade i dem och så fick hon en badring istället.
Även Belle fick en ny badring, en såndär supersäker som har ett sittnät under.

Det är ju såklart ingen semester-semester att resa med två barn under 3 år och ett i magen… och speciellt inte när en av dem blir väldigt AC-förkyld och hostar och nyser hela nätterna och prompt SKA sova på mamma + den andra som alltid vill sova på mamma… ♡

Så efter en av de längsta nätterna i mitt liv fick jag gå ner till frukosten själv och äta den i lugn och ro. DET var riktig semester.
Även om det bara var ett par minuter, så var det väldigt skönt att få en liten stund själv sådär. (Ska tillägga att jag fick fler vilopauser sen också, men den här kom jag ihåg att fota).

En annan dag var det Pirattema på Kids Club och förutom att springa ut på skattjakt så målade de sig som pirater, eller Sjörövar-Pabbe som Kelly säger 😉

Här kommer vår egna lilla Sjörövar-Pabbe! ♡♡♡

Belle blev väldigt imponerad av storasyster, även om hon försökte skrämmas!

Sjörövar-Pabbe följde med oss till lunchen sen och gottade sig i glass i stora lass till efterrätt.

Kelly är ju en riktig glassälskare och nu när vi var i Grekland fick hon äta hur mycket glass hon ville. Hon äter inte godis (bortsett från choklad) men glass är ju så gott och svalkande i värmen.
Belle har också fått smaka glass (mycket tidigare i ålder än vad Kelly fick), men det har mest varit för att hon visat ett så stort intresse när hon sätt Kelly äta.

Vi gav henne alltid färsk frukt till efterrätt, men om hon sträckte sig efter Kellys glass så fick hon smaka en sked. Men inte så att vi skopade upp en hel tallrik till henne

En kväll efter middagen gick vi ner till utsiktsplatsen för att försöka få till ett par fina bilder med tjejerna.
Är de inte på humör och hellre vill busa runt så är det inte det lättaste dock…

Här har vi ett par med en stageande pappa i bakgrunden, haha ♡

Hela familjen ♡ Tänk att det inte är långt kvar innan vi är FEM stycken i vår familj, svindlande tanke ♡

Vidare på vår promenad hittade vi den här vackra gröna väggen. Så fint med alla de ljusgröna skotten sådär!

Här var vår lilla nedgång direkt till poolen från hotellrummet.

En dag kom Bamse och hälsade på nere vid poolen.
Tycker dock att det var väldigt lite Bamse-tillfällen för en resa som marknadsför sig som ett ”Bamse-hotell”, men vi fick förklarat för oss av TUI-personalen att de ”bara var två stycken och de orkade inte klä ut sig mer än så”….

Det gällde alltså att ha koll på Bamse-schemat och inte missa något tillfälle då han visade sig. Det var ju en av de stora höjdpunkterna för Kelly!

Jag har förberett en del 3 av resan, och det blir också den sista. Bäst att dela upp det lite, annars somnar ni av alla bilder 😉

Gillar ni de här bildbomberna så vet ni vad ni ska göra – ett klick på like-hjärtat betyder mer än ni kan tro ♡

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!