Tessie-san

Teneriffa del 2

Då fortsätter vi med del nummer två från Teneriffa ♡

Eftersom vi är ganska vana vid att gå upp tidigt så fick vi ofta morgonen för oss själva nere vid poolen. Kelly valde att ta sovmorgon nästan varje morgon, ändå var vi bland de första ut.

Efter frukosten en morgon, gick vi ner till infinitypoolen och tog lite fina magbilder – tänkte visa er dem i ett eget inlägg, men här har ni en av dem ♡

Trots hot om endast 16 grader och regn, såg vi inte röken av något regn. Lite molnig himmel då och då kanske, men för det mesta hade vi fint väder och det nyttjade vi med massor med sol och bad. Smörjde givetvis in oss i solskyddsfaktor 30 och 50 och var försiktiga i solen. Kelly badade mestadels i heltäckande uv-dräkt och uv-mössa och höll mest till i skuggan längre perioder. Men sen sprang hon även runt i poolområdet med pappa hack i häl och då alltid under en solhatt eller keps. Man kan inte vara nog försiktig med solen.

Här hade vi precis kommit upp ur poolen och torkade ♡

Magen fick en hel del goa pussar av blivande storasyster. Det och slängkyssar var något som verkligen lossnade för henne den här veckan. Vi har övat på slängkyssar länge, men nu fattade hon tillslut galoppen och slängde iväg kyssar till både höger och vänster 😉

Förutom sol och bad och slängkyssar, blev vi roade av Lollo och Bernie. Här hade de en ”circus-show” och Kelly var mycket imponerad. Bäst var dock slutet när de sjöng ”Lollo och Bernie-sången”.

Snosan-ros försökte kirra lite room service 😉

En annan kväll klädde vi upp oss och gick ner till showen efter middagen. Hotellområdet var som sagt enormt, med flera hotellbyggnader, restauranger och pooler och den stora scenen med uppträdanden låg vid hotellet längre ner. Den började dock väldigt sent och volymen var extremt hög (med öronbedövande diskant), så vi stannade aldrig till the main show utan det räckte att kika lite på minidiscot för vår del.

Vi hade valt ett Lollo och Bernie-hotell just för att vi ville ha tillträde till en Kids Club hela tiden. Visst, Lollo och Bernie var där och hälsade och lekte ett par gånger om dagen, men själva lekrummet var oftast stängt. Det var bara utedelen med ett par gungor och en ”båt” som var tillgängligt hela tiden och det blev vi lite besvikna på. Vi trodde vi kunde få vara inne på Kids Club lite när vi ville och låta Kelly springa runt inomhus där det var svalare under de timmarna mitt på dagen som det var varmast ute.

Men vi fick nöja oss med gungor, båten och ett par rutchkanor – och resten av poolområdet som visserligen var väääldigt spännande att upptäcka tyckte Snosan.

Slängkyssar till favoriten Bernie! ♡

Lollo körde bowling med de barn som ville. Kelly nöjde sig med att stå bredvid och kika 🙂

Mer sol och bad och testing av den nya badringen – wow, vilken succé! Hon tjöt av skratt och log från öra till öra varenda minut i vattnet ♡

Vi spanade lite på två nyfikna fåglar som kom och hälsade på på vår balkong, innan vi gick ner till middagen och sedan vidare för att titta på solnedgången vid vattnet. Åh, vilka kvällar vi hade!

Blir helt varm av att titta på den här bilden. Tänk, där står jag och bär båda mina älsklingar samtidigt ♡

Dekorationerna nere vid middagen var otroligt vackra och väldigt detaljrika. Så uppskattat när det är så helhjärtat gjort!

Teneriffa är ju en riktig vulkan-ö och det kunde man se runt omkring sig. Otroligt vacker natur. Uppe i bergen var det ofta fullt med mörka moln, medans det klarnade upp ner mot havet.

En solnedgångsselfie med min stora älskling ♡

Och tillsammans med hela familjen ♡

Efter över tio år tillsammans är jag minst lika nykär i honom nu som då, om inte mer. Han är en underbar pappa och en fantastisk pojkvän och bästa vän ♡

En ny dag och vi packade ihop oss för att åka iväg till en närliggande strand.

Kelly hade koll så vi inte glömde några viktiga sandaler eller så 😉

När vi kom fram till ”stranden” insåg vi att det inte alls var någon strand, utan mer en strandpromenad. Det var fullt med människor i vattnet, men inte vanliga badare, utan fullt med surfare. Det var ganska höga vågor så det passade ju dem perfekt. Vi tog en glass och en promenad på strandbryggan innan vi åkte tillbaka för att bada i poolen igen.

En liten bad-älskling var väldigt nöjd med att komma tillbaka till vår pool. Hennes underbart söta baddräkt köpte jag i London, så det blev premiär för den nu. Solglasögonen är från H&M.

Nu får jag nog runda av det här inlägget innan mina ögon går i kors. Så himla trött! Avslutar med en hiss-selfie på larviga pose-familjen 😉 Puss på er!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!