Tessie-san

Prag, del 1

Hade tänkt att ta hela Prag-resan i ett enda långt inlägg, men när jag försökte ladda upp alla bilderna på en och samma gång så vill det sig inte. Har hållt på i säkert två timmar nu och har tröttnat. Så vi får ta en dag i sänder.

Prag – har aldrig varit där tidigare och hade som sagt hört ganska ljumna kommentarer om maten. Meen, det är ju alltid kul att se en ny stad – dessutom skulle ölen vara snorgod.

Vi började såklart med en öl redan på arlanda – annars känns det ju inte som semester?

När vi kom fram till Prag så var vi jättehungriga, då flyget bara tog 1.40 så åt vi inget på planet. Så vrålhungriga satte vi oss på ett mysigt litet ställe nära hotellet och tog en varsin pasta.

När vi vandrade över torget så hördes ett jättevackert ljudspel – det var den här killen som spelade på glas.

Från bron fick vi syn på ett mysigt ställe som låg precis vid vattnet – där satt vi i flera timmar och drack iskallt vin och öl i sejdlar.

Vi hade råkat pricka in den varmaste tiden i Tjeckien och fick utstå 30 gradig konstant värme, vilket i sig kan vara rätt härligt men vi blev otroligt glada när vi fick syn på en Ice bar, så vi kunde svalka oss litegrann. Med runt 10 minusgrader i bara sandaler så blev man rätt så avkyld… snabbt!

Att kliva ut i hettan igen var ganska skönt. (Vi borde ha tagit en tur in i isbaren en gång om dagen, för det blev bara varmare och varmare för varje dag som gick) Vi fortsatte iallafall att turista oss. Åt en killerpizza till middag och avslutade vår första kväll i staden på ett nattcafé där vi tog en godnatt-vodkaredbull.

Dag nummer två var fullspäckad, men nu är jag så trött att ögonen nog går i kors. Vi fortsätter imorgon hörrni. Ska ha en riktig fixardag hemma – har så mycket tvätt osv utspritt över hela lägenheten att det är löjligt. Men jag får ingen riktig ro i kroppen innan allt är fixat och donat och rent. Så jag vill ta det först. Tar säkert en paus eller två – då tar vi resten av bilderna.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!