Tessie-san

Jag går och fiskar

Igår då. Straxt innan lunch så tog vi med oss vårt pick och pack och drog till Gröndal för att möta upp Petter, Steffe och Per. Sen gick vi ner till Trekanten där grabbarna fiskade. Jag hade varken spö eller någon lust att köpa fiskekort så jag solade istället, lika bra det. Det kryllade av fisk, stora jävla fiskar simmade i stim intill bryggan, men inte en enda ville hugga någon krok. Steffe fick napp, men den hann rymma innan den nådde vattenytan.

Hade med oss matsäck som vi köpt på Konsum uppe på torget och jag tog av mig tröjan och solade i bikini. Hade en riktigt mysig dag, trots dålig fiskelycka.

När vi sedan packade ihop och skulle börja röra oss hemåt så hade vi tankar på att fortsätta dagen ute med lite vin och andra goda vänner. Men så kände vi att en heldag i solen med lite för lite vattendrinkande gjort sitt bestämde oss istället för en lugn hemmakväll istället.

Så vi gick ner till Hemköp och köpte glass. Länge sedan jag åt glass direkt ur kartongen, det är ju nästan godare så.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!