Tessie-san

Zakynthos del 1

Jag har gått igenom alla bilderna från vår resa till Zakynthos Grekland, och det var en hel del…
Valde ut ett par stycken (ett par hundra) som jag tänkte dela med mig av här, men eftersom ni förmodligen kommer att somna om jag skulle trycka in alla i ett och samma inlägg så delar vi upp det i 2-3 delar.

Här kommer iallafall del 1:

Tidigt på onsdagsmorgon hoppade vi in i bilen och åkte iväg till Arlanda. Väl framme visade Kelly exalterat upp flygplanen för Belle. Det var Belles allra första gång på ett flygplan, så Kelly tyckte det var viktigt att berätta hur det skulle gå till när vi skulle lyfta och landa 😉

Kelly har flugit ett par gånger tidigare, men hon har alltid varit under 2 år (och därmed suttit i mitt knä), men nu fick hon sitta på en egen stol för första gången.
Till en början ville hon inte alls göra det, men när vi förklarade att hon är en så stor tjej nu att hon faktiskt får en egen plats så gick hon med på det. Det är ju bara under start och landning som det är viktigt, sen fick hon sitta i knäet om hon ville.

Flygturen gick bra. Belle sov i min famn första biten, sen målade de i sina målarböcker, tittade på klipp på iPaden och så gick vi lite i gången för att röra på benen.

När vi kom fram möttes vi av välkomstdrinkar.
Sen hade vi vår vanliga otur med rummen och hade fått ett ”premiumrum”, problemet var bara att det låg helt avsides från själva hotellområdet (med poolen, restaurangen osv) och det ville vi såklart inte ha. Tänk hur många blöjbyten, ska-bara-hämta-solhatten osv man gör när man har barn. Då kan vi ju inte färdas från ena sidan till den andra sidan tusen gånger varje dag.

Efter många om och men fick vi ett rum i huvudbyggnaden istället, med direkt nedgång till poolen.

Resten av dagen spenderade vi nere vid poolen. Kelly fick en av många glassar ♡

Efter ett bad på vårt hotellrum, insmörjning med after sun och iordningsfix var vi redo för middag.
Då såg vi ut såhär:

Tänk att jag bär på våra tre skatter.
Två på vardera höft och en i magen ♡

Kelly och Belle med världens bästa pappa ♡

Vi hade all inclusive och fick ta del av deras stora buffé.
Maten var helt okej. Vi har blivit ganska bortskämda med riktigt bra mat de senaste resorna vi varit på, så det kanske var det. Inte så att det var dåligt nu, men det var inte heller något alldeles extra.

Jag tog alltid en grekisk sallad som bas + ztatziki, sen varierade jag mellan olika vegetariska grytor, pajer och röror. På lunchen tog jag ofta två små pizzabitar om jag inte hittade något gott från den vegetariska delen.

Det stod mycket om att det skulle finnas många herrelösa hundar där, men vi såg inga. Däremot bodde de här små kattungarna med sin mamma i buskarna intill hotellet. Både Kelly och Belle blev helt galet förtjusta i dem, speciellt Belle. Hon är en riktig djurälskare!

Även om bufférestaurangen var stor, så hade de även en ala cart restaurang intill olivlunden vid hotellet.
Jättemysigt, men det var inte många gäster som valde att gå dit. Dels för att den då kostade (buffén ingick ju), och dels för att den öppnade så sent.

Jag och magen ♡ Här i vecka 19 (18+0)

Efter middagen var det dags för minidisco och det gick vi till nästan varje kväll.
Det fanns lite spel, bilar och automater för barnen där intill.

Redan första kvällen hoppade Kelly in i tåget med de andra barnen.

Hon gjorde sitt allra bästa med att hänga med på alla dansstegen, men det var svårt. De flesta andra barn hade varit där ett par dagar längre än oss och hade redan lärt sig danserna.
Men under den ”fria leken” på scen så sprang hon runt och showade.

Eftersom det blev väldigt sena kvällar, jämfört med vad tjejerna är vana vid, så fick vi även lite längre sovmorgon på morgnarna.
(Sen att det inte blev mycket sömn för mig någon natt överhuvudtaget pga AC-förkyld-Belle som prompt ville ligga på mig + Kelly som alltid vill ligga på mig… men det var en annan femma).

Även om jag var trött som en blivande trebarnsmamma (haha), så var det bara att slänga på sig bikinin och se glad ut.

Kelly aka glassälskaren var ju i himlen. Favoriterna var klad, vanilj och pink (choklad, vanilj och jordgubbsglass).

Vi köpte varsin vattenpistolsspruta till Kelly och Belle, men någon fick ju vara med på Belles lag för Kelly var inte nådig.

Det var väldigt vackra miljöer och hotellet låg precis intill stranden.
Tyvärr var det ingen härlig sandstrand, utan mer en stenstrand och det är ju inte helt optimalt för bad med barn. Sen var det lite dumt planerat med barnpoolen, den enda barnpoolen de hade kunde man inte ta en barnvagn till. Det var antingen trappor eller en brant backe i gräs som var helt lerig, för att ta sig dit, vet inte hur de tänkte där.

Men efter någon dagen eller två hittade vi de bästa platserna att ligga vid och vi badade i den lite grundare delen i de större poolerna. Ville vi till barnpoolen fick vi bära dit barnen på höften.

Andra kvällen. Vi tog ett par bilder nere vid vattnet ♡
Tjejerna var inte riktigt på humör, så det gällde att vara snabb. Efteråt gick vi till minidiscot och där fick vi träffa…

…BAMSE!

Kelly hade längtat något otroligt efter att få träffa Bamse och hon blev nästan lite starstrucked när han kom fram där på scenen. Efter ett stort kramkalas fortsatte han att dansa med alla barnen på scenen (då vände sig alla mot publiken igen), men Kelly stod kvar och bara tittade på Bamse ♡

Belle gosade vidare med pappa ♡

Så. Nu stoppar vi för den här gången, annars somnar ni. Gillar ni de här bildbomberna till inlägg får ni hemskt gärna trycka på like-hjärtat. Det betyder så mycket! ♡

Del 2 kommer imorgon!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!