Tessie-san

Teneriffa del 3 (sista)

Jag har ju nästan glömt att lägga upp den sista delen från Teneriffa. Det har varit så mycket sedan vi kom hem från resan, men nu har jag alla bilder klara och tänkte att ni ska få kika på dem.

Vi bodde på ett all inclusive-hotell där allting ingick. Det stod alltid stora silverhinkar med kyld cava och/eller andra drycker vid utvalda ställen på hotellet som det bara var att ta för sig av. Hittade man inget som föll en i smaken (eller som jag som är gravid och inte dricker alkohol) så gick det ju bra att gå till någon av barerna och beställa en isté eller Cola zero.
Det här tjusiga drinkbordet väntade som välkomstdrink utanför restaurangen en kväll – trevligt!

Det var verkligen duktiga kockar/matkonstnärer som jobbade i köket. Varje sittning såg ut såhär, mycket imponerande!

Vi gjorde det till en mysig grej att gå ner till utsiktsplatsen varje kväll för att titta på solnedgången. Väldigt vackert och romantiskt! ♡

Solnedgången på kvällen och så soluppgången på morgonen – det är ju verkligen så man vill spendera sin semester ♡
Här gick vi in i vecka 23 och ville gärna ta en magbild eller två nere vid infinitypoolen. Det var så lugnt därnere så pass tidigt, så vi gick runt där helt ostörda.

Vi hade verkligen tur i oturen med att Kelly inte blev sjuk förrän sista dagen. Tänk vad jobbigt det hade varit om hon fått öroninflammation när vi var där. Nä, fram till sista dagen var hon kry som en nötkärna och hade en minst lika härlig vecka som vi ♡

Giraffen Lollo underhöll med vattengympa vid poolen en dag och Kelly ville givetvis vara med och dansa från pappas famn. Höjdpunkten var alltid att tillslut få gå fram och prata lite med både Lollo och Bernie. Och ge en kram eller två ♡

Den näst sista kvällen hade vi bokat bord på en mexikansk restaurang som låg inom hotellområdet. Vi svidade om till tjuga klänningar och skjortor och gjorde oss redo för en riktig festmåltid.

Kelly fick en helt egen meny att bläddra i och bestämde sig för hamburgare med pommes frites 😉

Maten var dock en riktig besvikelse och servicen likaså, så vi gick därifrån ganska snart. Vi ville inte spendera en av våra sista kvällar på en restaurang som varken serverade god mat eller var speciellt mysig, så vi gick tillbaka till vår hotellrestaurang istället.

Sen ville Kelly dansa lite på scenen och det fick hon såklart. Pappa var den som mestadels tog uppgiften att springa med henne överallt. Jag har ju börjat känna av foglossning och bör inte böja mig mer än nödvändigt, så jag ”kom undan” 😉

Sista dagen var det ganska molnigt och det var även då som Kelly började känna sig lite hängig. Hon fick tillslut feber och det var ganska skönt att veta att vi var på väg hem snart. En vecka blev precis lagom, vi hann med mycket sol och bad och bus, goda middagar, fina solnedgångar och en hel del sovmorgnar – väldigt härligt och välbehövligt.

Så tacksamma för den här resan. Den sista solresan vi gjorde innan vår familj växer med ännu en familjemedlem. Det var väldigt härligt att få göra denna resa när det fortfarande bara är vi tre, nästa gång vi reser på en solsemester har vi två barn att springa runt efter 😉

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!