Tessie-san

Teneriffa del 1

Då har jag hunnit gå igenom alla bilderna och valt ut ett par att visa er. Vi var bara borta i en vecka, men det kändes betydligt längre än så. Man hinner ju med så mycket på de där dagarna, speciellt med en Ros som vaknar tidigt om morgnarna och vill kicka igång dagen (fast vi fick ett par riktigt goa sovmorgnar ändå, hon var så bjussig så 😉 )

Innan vi åkte hade vi kollat in vädret och det såg rätt så dystert ut med 16 grader och moln/regn… men vi valde att tänka positivt och tänka att ”16 grader och lite moln är iallafall bättre än minusgrader och mörker” som det var i Sverige då. De positiva tankebanorna kanske gjorde sitt, för när vi kom fram var det inga 16 grader inte, vi hade mellan 19-25 grader varje dag och växlande molnighet. Väldigt tacksamt väder med en hel del sol för oss och pauser med lite moln emellanåt.

Vi kom fram sen eftermiddag och då såg vyn ut såhär från vår balkong:

Vi packade upp våra väskor och hann med lite bad innan det var dags att byta om till middagskläder. Det blev en riktigt lång dag, speciellt för Kelly, eftersom vi var uppe väldigt tidigt den morgonen och åt inte middag förrän vid 20.30. Hon brukar ju sova innan 19.00, så det var lite ovanligt. Men hon höll humöret uppe och hängde på i vår takt.

Morgonen efter vaknade vi upp till strålande sol och hittade dessa bananer i ett träd på vägen ner till frukosten. De var lite väl gröna, så de fick hänga kvar 😉

Tur att det serverades annan god frukost ändå. Pannkakor, croissanter, äggröra, smörgåsar, frukt, bakelser…

Det blev ljust sent på morgonen och mörkt sent på kvällen, det var precis som att det var förskjutet ett par timmar än vad man är van vid utomlands. Därav öppnade inte frukosten förrän 7.30 – vilket är väldigt sent för oss som har småbarn, men vi vande oss med det också. Vi var iallafall bland de första in på frukosten varje morgon, men det var bara skönt att få ”stället för sig själv”.

Vi badade såklart massor. Kelly älskar att bada, men hon har respekt för vattnet. Hon är inte någon som slänger sig ut, utan tar det försiktigt, men hon ler alltid från öra till öra så fort hon får hoppa i plurret ♡

Hotellområdet var enormt stort och bestod utav flera hotell med flera restauranger och pooler. Vi bodde högst upp med utsikt över alltihopa och vårt område var lite lugnare och mer intimt. Det fanns en ännu större pool och en infinitypool ett par hundra meter ner närmare havet och där var det betydligt mer fart och rörelse. Tyckte om att man kunde välja själv vart man ville lägga sig och sola och bada.

Vi tog oftast både morgonpromenad och kvällspromenad och eftersom det inte var så farligt varmt mitt på dagen kunde vi även göra det efter lunch. Vi hade med oss vår resevagn till Kelly och den är så liten och smidig, funkade toppen!

Hej hej, bland jätte-ekollon (eller vad det du var) 🙂

Äntligen fick Kelly träffa Lollo och Bernie vid poolen. Vi kom ju dit på en söndag och det var den enda dagen de inte gick runt och sa hej till barnen, så dagen efter var det äntligen dags. Kelly var lite blyg i början, men sen blev det höjdpunkten varje dag. De kom och hälsade vid frukosten, någon gång mitt på dagen (då de också hade några aktiviteter med de barn som ville vara med) och ibland uppträdande på kvällen.

Kelly blev mest förtjust i Bernie, björnen med lustig keps ♡

Luncherna var jättegoda och vi hittade alla någonting vi gillade varje gång. Jag saknade dock fetaost och vattenmelon, sånt jag alltid frossar i utomlands.

Kelly sov oftast två gånger på dagen, en på förmiddagen och en efter lunch och sen orkade hon vara vaken hela kvällen. Hon däckade på två sekunder så fort hon fick sin vällingflaska när vi kommit tillbaka till rummet och sov för det mesta väldigt bra natten igenom. Sen bjöd hon som sagt på flera sovmorgnar och det tog vi tacksamt emot. Jag som går upp och kissar trettioelva gånger om natten var väldigt glad för en lite extra stund kvar i sängen innan det var dags för en ny dag.

Eftersom mitt bäcken blivit mer rörligt och foglossningen är ett faktum så var det mest pappa och farmor som fick springa runt med Kelly. Jag kan inte böja mig allt för mycket om jag ska försöka hålla detta i schack, så det fick bli så. Hon älskar ju att få springa runt och speciellt på stora ytor när hon bara kan släppa allt och utforska ♡

Jag har delat upp resan i tre delar pga så mycket fina bilder och tänker att det blir roligast (och lättast) att göra så istället för ett enooormt inlägg. Vad säger ni? Del två kommer troligen upp lite senare ikväll, puss så länge!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!