Tessie-san

Kellys första resa – del 3

Då kör vi den tredje och sista delen av ”Kellys första resa” som vi gjorde med familjen till Kanarieöarna.

Det är lite kul hur snabbt man klimatiserar sig och går in i en ”ny vardag” med sol, sovstunder under ett parasoll, god mat serverad närhelst man är hungrig och massor med kul och bus i poolen och havet. Vi brukade börja våra dagar vid poolen direkt efter att vi ätit frukost, om vi inte drog iväg till stranden. Någonstans där på förmiddagen började Kelly gnugga ögonen och då gick jag runt med henne i skuggan liggandes i vagnen och sedan sov hon någon timme. Då fick hon sova kvar i vagnen i skuggan och vi passade på att sola lite. Ibland somnade hon inte förrän efter lunch, men oftast var det innan.

Åt god lunch på hotellet, de hade en stor buffé där det alltid fanns något man gillade. Kelly åt på riktigt bra hon med, speciellt pasta, gröna ärter och kyckling gillade hon.
På eftermiddagarna gick vi ibland in till miniclub:en och lekte i deras lekland och myshörna. Ritade och pysslade med lera tillsammans med två andra svenska flickor. Det tyckte Kelly var jätteroligt!

På kvällarna efter bad/dusch och iordningfix inne på rummet gick vi ner och åt middag och sedan gick vi alltid och dansade på minidiscot. Kvällspromenaderna gick runt Arguineguin och där somnade alltid Kelly i vagnen. Vi gick och la oss tidigt och vaknade tidigt, ganska rimligt när man har småbarn såklart. Eftersom jag tog alla nätter fick jag oftast sovmorgon när de andra gick upp innan tuppen – det kändes fair.

Här kommer en sista bildbomb från vår resa ♡

LRG_DSC03256

LRG_DSC03301

LRG_DSC03321

Badpatrullen på stranden Anfi del Mar ♡

Åt lite lunch efter stranden och Kelly fick in en egen minihamburgare. Hon blev så mallig att få en helt egen 😉

LRG_DSC03412IMG_4320

Vi strosade runt lite och gick och satte oss i en av beach club:arna som låg längs med vattnet. Väldigt fint!

LRG_DSC03425

På rummet innan en middag. Hon sov riktigt bra i spjälsängen vi fått, mestadels sov hon där hela natten. Och när hon vaknade till och gnydde räckte det oftast med att jag klappade henne om ryggen och skuffade lite på rumpan.

LRG_DSC03451LRG_DSC03447LRG_DSC03445

De andra barnen uppträdde på minidiscot och Kelly hejjade på sina nyfunna kompisar från pappas famn ♡

IMG_4321LRG_DSC03485LRG_DSC03515LRG_DSC03514

En ny dag och nytt pyssel på miniclub. Vi beslöt oss för att ha en tävling – den som gjorde en regnbåge klar först vann! 😉

IMG_4207IMG_4323LRG_DSC03587

På söndagen var det Fars Dag, och JPs allra första som pappa ♡ Kelly och jag hade smusslat med oss paket till honom som vi överraskade honom med vid frukosten!

Till kvällen fick Kelly ha sitt nya tjusiga ”I ♡ PAPA”-linne, såklart!

LRG_DSC03618LRG_DSC03626LRG_DSC03627LRG_DSC03644LRG_DSC03647IMG_4255IMG_4256

Efter en kvällspromenad med en sovande Kelly i vagnen. (Vagnen är helt öppen i bak, så det kommer in massor med ny luft, oroa er inte över filten 🙂 Jag är väldigt noga med det där)

Sista kvällen gick vi ut och åt hela familjen. Vi gick till en restaurang som låg intill vattnet och åt pizza. Kelly fick pasta med ost. Vi valde bort köttfärssåsen pga vita dukar och klädsel 😉

LRG_DSC03685LRG_DSC03689LRG_DSC03705

Någon kväll innan gick vi förbi den här glasshörnan och var bara tvungna att stanna!

LRG_DSC03470

Sista dagen innan vi skulle åka gick vi iväg till marknaden som hölls en gång i veckan bara någon kilometer från vårt hotell. Enormt stor var den. Vi hittade dock inget som föll oss i smaken, men det var mysigt att gå runt lite.

IMG_4247IMG_4324IMG_4253IMG_4266IMG_4263IMG_4261IMG_4270IMG_4265IMG_4268IMG_4276IMG_4281IMG_4274

Trots en ganska rocky start på resan med kloaker och luftrörskatarr så blev det en helt magisk resa tillslut. Kellys allra första ♡
Så glad och tacksam att vi kunde åka iväg såhär!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!