Tessie-san

Kellys första resa – del 2

Vi fortsätter med ett till inlägg om vår solresa tycker jag. Har delat in den i tre delar, inte för att vi gjorde så mycket annorlunda utan mer för att det blir lite väl långt om jag skulle få med alla bilderna jag tänkt visa er i ett och samma inlägg. Är ni med?

Det blev en hel del badande. Poolen var dock ganska kall, så vi tog bara korta bad och sedan upp för att torka oss, men Kelly tyckte det var så roligt så det gjorde vi såklart varje dag.

Min älskade gullgroda – ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar dig. Helt obeskrivligt! ♡ Hon var så himla duktig hela resan, med flyget, alla nya miljöer och människor. Min gullpropp!

IMG_3683IMG_3681IMG_4310IMG_3745IMG_4311IMG_3709

Vi gick alltid en kvällpromenad efter middagen och minidiscot. Vi strosade runt vid vattnet, shoppade lite och någon gång stannade vi och tog en kvällsglass. Kelly somnade oftast i vagnen och fick sova kvar där tills vi kom upp på rummet igen.

Maten var jättegod och det fanns alltid något vi gillade. Kelly fick en förälskelse i spaghetti och ville gärna ha något i pasta-väg varje dag. Hon fick smaka massor med nya smaker de här dagarna!

Även efterrätterna var i mumsigaste laget. Allt från småsnittar, puddingar, kakor och mumsiga tårtor… Tur att man inte äter sånt här till efterrätt till vardags, då skulle man nog rulla fram tillslut.

Även matbutiken frestade med ljuvliga bakverk och fina tårtor.

Eftersom ”vår strand” inte var speciellt kul så tog vi en snabb taxiresa till en annan som låg ett par minuter bort. Anfi del Mar hette den och sanden hade tydligen importerats in från Bahamas. Kritvit och inte alls varm att gå på. Vattnet var kristallklart! IMG_3857IMG_3811IMG_4315

Kelly älsklingen tyckte det var jättekul att bada i havet och speciellt att få leka runt i sanden intill strandkanten.

IMG_3772IMG_4313IMG_3784IMG_3789IMG_3801IMG_3798

Något Kelly tyckte var riktigt roligt var när tanterna körde vattengympa innan lunchen. Hon ville nog själv vara med för hon började skaka sin lilla rumpa och vifta med händerna så fort musiken satte igång. Hon är en riktig liten danstjej vår groda ♡

En av kvällarna matchade vi våra gula flamenco-blusar, Kelly och jag. Min lilla mini me ♡

Frukostarna bestod utav ”en av varje”-principen. Lite ägg, lite smörgås, lite omelett, lite yoghurt och en eller flera churros/munkar/gräddvåfflor – mums!

IMG_3765IMG_3769 IMG_3722IMG_3721

Mer sol och bad ♡ Vi höll oss dock mest i skuggan, men JP och jag turades om att få ligga i solen och sola lite ändå.

Den 10:e november var det en speciell dag för oss. Det var nämligen JPs och min 10-årsdag! Den 10:e november 2007 blev vi ett par och dessa 10 år har bara swishat förbi (samtidigt som jag inte riktigt minns hur det är att inte ha honom vid min sida). Det var en av anledningarna till att vi valde att resa iväg just nu, för att fira vår 10-årsdag på ett lite mysigt sätt.

Personalen på hotellet hade fått nys om att vi firade jubileum och ropade upp oss i högtalarna och bad oss komma fram för att hämta kärleksballonger, champagne och varsina guldmedaljer där det stod ”Jens och Tessie 10 year anniversary 10:e November 2017” – gulligt! Vi fick dessutom dansa till ”I will always love you” inför hela hotellets gäster. Vi tog självklart med oss Kelly upp så hon fick dansa med oss. Det var fint ♡

På kvällen svidade vi om till tjusiga kläder och gick ut på romantisk middag på tu man hand ♡

LRG_DSC03200LRG_DSC03186LRG_DSC03190LRG_DSC03180

JP hade bokat bord i smyg och jag visste inte vart. Han hade hittat en jättemysig restaurang med utsikt över havet – otroligt romantiskt. Mysigt att få äta ihop bara vi två, sådär på date. Det pirrar alltid till lite extra i min mage när vi är ute på date ♡

LRG_DSC03211LRG_DSC03204LRG_DSC03219

Nuuuu får det räcka för det här inlägget. Nästa inlägg väntar inom kort! ♡♡♡

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!