Tessie-san

Ett dygn i Umeå

Heeej alla glada! Kan ni tänka er att vi faktiskt kom iväg till Umeå i helgen, det trodde vi inte tidigare i veckan när Kelly var som mest besvärad av sin öroninflammation. Men på fredag morgon vaknade hon upp pigg och framförallt glad och busig och då drog vi en lättnadens suck. Det var så skönt att få se sin vanliga glada tjej igen! Vi fick då börja packa väskan och göra oss iordning för avfärd tidigt på lördag morgon.

Vi hade laddat upp med Alvedon och nässpray inför flygningen och det gick jättebra. Det är ju en så kort flygning, så man hinner knappt lyfta innan det är dags för landning igen, väldigt smidigt. Skälet till att vi skulle upp till Umeå var ju att min kusin Rickard blivit pappa och vi skulle få träffa efterlängtade Noah för första gången. Kellys lillkusin! ♡ Egentligen blir de ju sysslingar, men Rickard och jag har alltid stått varandra väldigt nära sedan vi var små och ser varandra mer som syskon, så vi sa på en gång att våra barn kommer bli kusiner och inte sysslingar 🙂

En förväntansfull tjej på Arlanda – i väntan på att få stiga på planet.

Här har vi stjärnan! ♡ Åh, jag blev så rörd när vi möttes upp att tårarna kom på en gång (jag skyller på gravidhormonerna) och det var så underbart att äntligen få hålla honom i min famn! Älskade Noah, vad vi har längtat efter dig!

Vi kom fram (hunnit checka in på hotellet, lämna väskor osv) lagom till lunch, så vi stannade till i en av deras gallerior och åt lunch. Kelly var väldigt nyfiken på sin nya lillkusin och klappade fint och försiktigt på hans huvud ♡

Vi strosade runt lite i stan och gick längs med älven. Sen gick vi hem till Rickard, Emma och Noah och bara hängde resten av dagen. Så mysigt att få bebisgosa ♡

Noah hittade en favoritplats hos JP ♡♡

Vi hann inte med så jättemycket sightseeing i Umeå, vi var ju där för att hänga med Noah mest – men av det vi såg var det en väldigt mysig stad. Kan tänka mig att det är riktigt fint när isen smält på älven där om ett par veckor. Vi ska faktiskt tillbaka till Umeå igen i sommar, så då får vi en ny chans att kika in staden.

Eftersom Kelly ibland har ganska vakna nätter, valde vi att ta in på hotell den natten vi skulle spendera i Umeå. Vi ville inte riskera att väcka Noah osv. Vi hade bokat ett hotell som vi trodde låg mitt i centrum, men det var ett par kilometer bort. När vi skulle ta oss dit på kvällen missade vi bussen med 1 minut och nästa skulle gå om 1 timme… så vi valde att ta en kvällspromenad istället. Det var vindstilla och fint, så det var ingen fara. Kelly somnade i vagnen, så vi kände ingen brådska att ta oss hem.

Kelly sov som en ros hela natten och gav oss en rejäl sovmorgon. Vi åt lite hotellfrukost innan vi åkte iväg hem till Noah igen för att hänga lite.

När man åker bara sådär för ett dygn, gäller det ju att passa på att umgås så mycket som möjligt. Bara vara.

Snuttebullen i några av sina nya kläder han fått av oss. Så himla fin! ♡

Noah fick även en likadan jumpsuit som Kelly har. Tyckte det skulle vara så gulligt om de kunde matcha för en kusinbild 😉

Älsklingarna, vad roligt de kommer ha tillsammans genom livet! Och snart kommer ju ännu en liten plutt in i gänget ♡♡♡

De nyblivna föräldrarna med Noah + Kelly ♡

Det var ett kort, men intensivt dygn och vi är så glada att vi hade möjlighet att åka upp och besöka dem såhär, Noah är ljuvlig!

Min vän Anna bor ju också i Umeå med sin familj, så vi passade på att möta upp dem på en fika innan vi skulle åka iväg till flygplatsen igen. Vi träffas ett par gånger per år, då hon är nere i Stockholm – så det var så kul att träffa henne i hennes hemstad! Vi fikade på Cafét NK och fick träffa hennes barn som jag inte sett på flera år, otroligt kul att se hur stora de blivit. De var jättenyfikna på Kelly, men hon var lite blyg för hon hade precis vaknat från sin tupplur när vi möttes upp. De får lattja mer nästa gång vi ses.

Vi har haft en riktig toppenhelg och nu är vi redo för en arbetsvecka/förskolevecka. Kelly har ju varit borta från förskolan i två veckor nu, först var vi ju lediga för resan på påsklovet, sen blev hon sjuk. Så hon har nog saknat pedagogerna och sina kompisar riktigt mycket!

Hoppas ni haft en fin helg! ♡

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!